التخطي إلى المحتوى
هاني شاكر يهاجم أحمد فلوس: “مش قابل اعتذارك.. أنا مش ملطشة يا حبيبي”
هاني شاكر

أكد الفنان هاني شاكر، نقيب المهن الموسيقية، أنه يرفض اعتذار الفنان أحمد فلوكس له، بعدما هاجمه بسبب وفاة اليوتيوبر مصطفى حفناوي.

وقال شاكر خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي وائل الإبراشي مقدم برنامج “التاسعة” الذي يعرض على القناة الأولى: “السوشيال ميديا خت أي شخص يكتب اللي عاوزه من غير أي رقابة، واللي بيحصل ده تهريج أنا مش هقبل اعتذاره ومش قابل أحمد فلوكس شخصيًا بس بقول ربنا يشفي والده ويرجع بألف سلامة من دبي”.

وأضاف الفنان هاني شاكر، أنه يكفيه وقفة الدكتور أشرف زكي نقيب المهن التمثيلية معه واحترامه له، حيث تحدث إليه أكثر من مرة واعتذر له، لافتًا إلى أنه سيزروه اليوم في نقابة المهن الموسيقية، مع عدد من أعضاء مجلس النقابة.

وتابع: “أنا بتعامل مع كبار مش بتعامل مع صغيرين، وغلطة الصغيرين بيشيلها الكبار، أنا معرفش مصطفى حفناوي لكن لما عرفت إنه توفى افتكرت بنتي دينا وفضلت مشاركة الجمهور بالدعاء له، لكن أحمد فلوكس هاجمني لأنه بيجيد الهجوم ومش بيعرف ثقافة الاعتذار”.

وواصل متحدثًا لأحمد فلوكس: “أنا مش ملطشة، كل ما يجيلك مزاج وأنت راكب العربية تكتب اسم حد تعمل عليه فيلم، اعمل فيلمك بعيد عني، أنت عايز تاخد اللقطة مش أنا، ولو كنت عضو عندي في النقابة كنت شطبتك، وخد حقك في المحاكم بعد كده”.